2013

Blogg.se-appen har legat nere i flera dagar så jag har inte kunnat skriva någonting. Nu tänkte jag ta ikapp det genom att berätta lite vad jag egentligen ska göra under 2013.
Den fjärde januari flyger jag till Perth (den största staden på västkusten) och "flyttar in" hos en engelsk-irländsk familj. Meningen är att jag ska vara deras au pair samt lära mig mer om olika länder, kulturer, engelska språket samt träffa nya människor och se fantastiska platser.
Den första oktober kommer min kära vän Nathalie (och eventuellt Lina) ner till Cairns. Staden ligger på östkusten ganska långt upp, den största anledningen till att det är känt är väl stora barriärrevet. Tanken är att vi ska backpacka oss neråt och till sist komma till Melbourne. Vi har bestämt några platser hittills där vi absolut måste stanna. Mer om det i ett annat inlägg. När vi når Melbourne, runt den första november, så ska vi flyga över till Nya Zeeland och vara där i två veckor. Mer om vilka platser vi ska besöka, i ett annat inlägg. Efter detta ska vi flyga tillbaka till Perth och vara där i några dagar innan vi flyger hem igen. Tiderna och längden på ställena är preliminära men hemdatumet är spikat.
Jag ser väldigt mycket fram emot det här, men samtidigt så är det i slutet av mitt äventyr, och det gör att jag inte längtar, samtidigt som jag längtar ihjäl mig.


Kommentarer
Mikaela i Frankrike säger:

Häftigt att åka till Perth! Länkar till din blogg so you know, lycka till med allting!:D

2012-12-11 | 21:32:32
Bloggadress: http://livingthefrenchlife.blogg.se
Mikaela i Frankrike säger:

(nu blev det rätt) Häftigt att åka till Perth! Länkar till din blogg so you know, lycka till med allting!:D

2012-12-11 | 21:33:09
Bloggadress: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback