KROCKEN

Så nu har jag samlat mig lite och lagt Patrick och sova så nu ska jag försöka sammanfatta vad som hände. Tänkte att om jag skriver ner allting så slipper jag berätta om och om igen till er som undrade och frågade.
I lördags kväll så satt jag och pratade med mina värdföräldrar om hur lycklig jag är här, inga problem och inget drama eller något liknande. Nästan lite för lycklig.
Igår så kör jag bilen. Det var två filer och jag körde i den vänstra. Båda gick framåt men i den högra så var det en kö och det var ingen bil framför mig så jag körde. Ungefär 30-35 km/h skulle jag väl gissa på. Det var grönt så jag fortsatte förbi kön. Så på en halvsekund så ser jag att en stor bil svänger ut i min fil och rakt i min sida där jag satt. Knuffade upp mig på trottoaren och det tog väl ungefär 10 meter innan bilen stannade. Var väldigt nära att köra in i stolparna som håller upp rött/gult/grönt ljuset men styrde undan så hamnade mitt i korsningen istället. Jag var så fruktansvärt chockad och halvt apatiskt typ. Men körde ändå framåt och hon stannade bakom mig. Jag försökte öppna dörren men märker att det inte går eftersom hon har kört sönder hela höger sida på bilen. Hon kommer fram till dörren och börjar med att säga "first accident honey?". Fråga 1: vem fan är hon att säga honey till mig? Fråga 2: Brukar du krocka ofta din idiot? Fråga 3: eftersom att jag sitter och skakar som ett löv och är 19 år så är det ganska självklart att jag inte har varit med om någon olycka förut. Sedan höll hon på att försöka få mig att tro att det var mitt fel, att mitt körkort var fejk och massa sånt. Att jag skulle få stora problem om jag inte stod på försäkringspappret. Tur i oturen att jag hade Johanna och Jenny med mig som vittnen för dom var två i den andra bilen så då hade dom säkert sagt att det var mitt fel.
Jag vet att man inte ska tänka vad som kunde hänt och sånt men jag kan verkligen inte låta bli. Tänk om barnen hade varit med, tänk om jag hade haft högra fart, tänk om jag inte hade styrt undan från stolparna. Etc etc etc.
Summering: säg aldrig att du är för lycklig.


Kommentarer
Mikaela i Frankrike säger:

men shit!! vilken tur att det gick bra ändå :O

2013-02-25 | 22:07:11
Bloggadress: http://livingthefrenchlife.blogg.se
Sara säger:

Vilken tur att det gick bra!

2013-02-27 | 08:36:14
Bloggadress: http://saraasworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback