FRÅGA

Fick en fråga från Jossan om jag är i en bra familj och vad jag tycker om att vara au pair här nere. Lite sent men här kommer mitt svar:

Att vara au pair är väldigt lärorikt, krävande och lite konstigt. Jag lär mig bra engelska, förstår mig på olika sorters människor, barn och lär mig att anpassa mig på ett annat sätt än hemma i Sverige. Här bor jag med en relativt okänd familj och bor på jobbet i princip. Det finns vissa dagar då allting är så underbart och barnen är änglar. Sedan finns det dagar då allting är för jävligt rent ut sagt. Finns dagar då barnen aldrig slutar klaga/skrika/gråta, vad man än gör. Men det är väl så det är att ha barn antar jag. Oftast är det väldigt roligt att vara au pair.
Min familj är väldigt snälla och avslappnade. Vi kan skoja, prata och förstår varandra vilket jag är väldigt glad för. Dom bryr sig och behandlar mig som en i familjen vilket gör allting lättare. Jag är väldigt tacksam att jag har fått min familj även om vi har olika syn och bakgrunder och så. :)
Hoppas du är nöjd med svaret, vet aldrig hur mycket man ska skriva så jag babblar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback