HELGEN

Oj nu var helgen över. Den gick fort som satan men har skrattat så jag fått ont i magen, träffat massa nya människor och lite annat roligt.

I fredags åkte jag och Johanna härifrån klockan 7. Vi åkte ända till bunbery (där vi campade med familjen en gång om ni kommer ihåg?), tog en kaffe och åkte vidare till dunsborough för att hämta upp Louise. Fortsatte våran resa mot Margaret River. Passerade så många vackra vingårdar och träd. Helt annorlunda från Sverige.
Väl framme gick vi runt och kollade lite, åt Nachos till lunch, åt glass, gick in i chokladfabriken, åkte till grottorna, gick runt i skogen, var vid en strand där det varit surf-vm. Sjuka vågor.
Lite senare åkte vi till vårt vandrarhem. Packade upp oss lite. Jag och Louise nojade om att ramla ur från sängen. (slutade med att Louise band fast sig runt höfterna med sin väskrem och fäste den i sängen).
Gick iallafall och köpte vin och satte oss med dom andra på vandrarhemmet. Lite senare gick vi till samma bar som vi hade ätit lunch på och drack vin. Träffade sjukt många människor från Storbritannien. Från alla håll och olika dialekter. Fick komplimanger av en irländsk kvinna (visst var hon en kvinna Louise?) och hon sa att Louise såg ut som en idealisk kvinna. Blond, blåa ögon och leendet. Hon sa också att andra kvinnor från andra länder hatar svenska tjejer för att vi tydligen är så vackra.
När baren stängde så gick vi tillbaka till vandrarhemmet och satt ute på verandan och umgicks med våra trevliga nya vänner tills halv fyra typ.
På lördagsmorgonen åkte vi hem och jag sov när jag kom hem. Helt död efter att ha kört fyra timmar.

Jag glömde nämna att vi åkte förbi en ko-by när vi åkte ner. Dom hade massa låtsaskor som ni kanske har sett nedan här som vi tog kort med. Alla affärer var nämnda med "mu" eller "cow" vilket var roligt för en göteborgare som mig.

Nu ska jag sluta tjata och gå och lägga mig. Ska jobba med båda grabbarna imorgon och vi ska på playdate i den stora parken med andra barn.


Kommentarer
farmor säger:

Tack för allt du skriver och alla vackra kort, det är så spännande att gå in och läsa dina blogg.
Har varit på födelsedagskalas både fredag och lördag, men hann ändå att åka på dans lördag kväll. Trevligt!

Kram

2013-04-28 | 22:43:14
Louise säger:

Ja det var en kvinna som sa det haha :) Väldigt rolig liten resa :D

2013-04-29 | 09:05:13
Bloggadress: http://hansemark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback