MITT SISTA INLÄGG

blir inte det här.
Jag har gått till doktorn efter att ha varit sjuk alla våra tre månader på resan. Jag har inte insett hur sjuk jag varit då vi gjorde så mycket roliga saker och jag aldrig ville gå till doktorn för att få domen. "Du får inte göra det här, inte det här och det här". Men när jag kom hem så blev jag sämre. Igen. Och då bestämde jag mig dagen innan julafton att traska till vårdcentralen. Domen? Bakterier och virus. Halsfluss och grov infektion i kroppen. Det kändes kan jag tala om. Så min julafton spenderades i soffan under en filt med x antal tabletter i kroppen. Nu går jag iallfall på pencillin, värktabletter och något slemlösande. Det tog några dagar innan det fungerade och jag ska inte säga att jag är bra nu. Men jag är bättre. Igår kväll mådde jag jättedåligt, och imorse vaknade jag helt okej. Så det går framåt men det är nog en ganska lång väg kvar. 
 
Idag har jag till och med fixat högen som låg på bordet. Med alla papper, inköpta saker, saker från Australien och så. Det är fixat nu och vissa foton är upphängda i mitt rum. Snart ska jag ta tag i alla mina tiotusen bilder. Det tar ju ett tag och jag ska sortera i månadsvis och så vidare. Sedan gäller det att framkalla och göra fotoalbum. Jag älskar att göra det, men det tar så lång tid när jag är seg i hela kroppen. Nu har jag ju inget jobb innan den sjunde januari ändå. Och jag kan knappt träffa några då folk inte vill bli smittade och jag inte är så pigg. Så vad har jag egentligen att skylla på? Jag ska fixa detta nu. Vill ha mina fina bilder från solnedgångar i mitt älskade Australien, undervattensbilder från Gili, vackra naturbilder från Nya Zeeland. Dom ska pynta mitt rum för det är en del av mig och mitt liv nu. Jag ska bara få orken. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback