TEENMOM

Jag måste erkänna att jag har haft en grej mot tonårsmammor. Tycker att man är på tok för ung när man är i min ålder och har två barn på typ 5 och 2. Men nu när jag flänger omkring med två barn i den åldern så känner jag att jag får blickar och folk pekar seriöst på oss i vissa fall. Här visar dom gärna vad dom tycker och tonårsmammor är inte acceptabelt. Inte för att jag skulle få för mig att skaffa barn i min ålder just nu men det känns otroligt kränkande när folk inte tror att jag är en bra mamma bara för att jag är ung. Nu är jag ju visserligen ingen mamma men ni förstår principen. Idag till exempel när jag kom gående med barnvagn så stirrar en tjej på mig i 25-års åldern, vänder sig om och pratar med sina kompisar och sen stirrar dom på oss när vi går fram till dom, passerar och sedan bort från dom. Vet egentligen inte vad jag vill komma med detta men blir så arg för dom har ingen aning. Avskyr frågor som "oj, va ung du är för att vara mamma, när fick du dom egentligen?" "dina barn ser inte ut som helsyskon, är dom det?" etc etc. Jag vill bara skrika: "mina barn" kan iallafall uppföra sig bland folk och jag lämnar inte bort dom till personal för att göra yoga utan gör saker som dom tycker om.
Har inga problem med föräldrar som lämnar bort sina barn om dom ska jobba men på mammorna i andrews skola lämnar bort sina barn för att få ensamtid på stranden, shopping eller yoga. Dom gör yoga varenda eviga dag och pratar gärna högt om hur lite tid dom egentligen spenderar med sina barn.
Har nog kommit fram till att man växer in i rollen som ansvarsfull "mamma" när man verkligen har barnen här och man måste ge dom mat, städa, underhålla dom, lära dom saker, vara på sin vakt varje sekund. Etc etc.
Egentligen bryr jag mig inte om folk stirrar och så vidare men det stör mig att dom inte kan respektera mig även om jag är mamma eller inte.
En sista grej: idag pratade en till mamma med mig på skolan men endast för att verkligen kontrollera att jag verkligen är au-pair. Hittills har bara dom som gått reda på att jag är det, sagt någonting. Blir spännande att se hur det blir imorgon. Nu ska jag sova.


Kommentarer
annette säger:

min lilla mammma <3

2013-02-21 | 21:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback