FÖRVÄNTNINGAR

Innan jag kom hit så trodde jag att jag skulle dö av att vara "ensam". Jag trodde också att jag skulle längta hem och tänka på Sverige hela tiden. Sanningen är den att jag vill vara här. Jag njuter verkligen av varje minut av solen, värmen och Australien. Men: om jag fick välja så skulle jag självklart vilja att min familj och mina vänner var här med mig och upplevde allt som jag upplever. Fast samtidigt, om dom var här, så hade jag ju inte varit "ensam". Med ensam menar jag att jag inte känner så många. Inte så att det är öde här eller så. Hehe.
Men har nu kommit fram till anledningar för att jag egentligen är är här, och det ska jag tänka på när jag längtar hem:
1) ingenting förändras hemma. Dom gör samma saker med samma äckliga väder.
2) jag lär mig bättre engelska, blir mer social kompetent samt modigare.
3) jag får erfarenheter och kunskaper om saker som jag inte skulle fått om jag inte åkte hit.
4) jag kommer, antagligen, få ännu bättre relationer med min familj och vänner när vi är borta från varandra så länge.

En annan sak ni där hemma kan tänka på - ni har iallafall varandra nära.


Kommentarer
Marie säger:

Jag håller fullständigt med om det du skrev som sista mening, att dom där hemma har varandra nära! Jag saknar det!

2013-01-16 | 21:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback