WORKING EIGHT TO SIX, WHAT À WAY TO MAKE A LIVING

Är det så låten går? Nja inte riktigt va men så jobbar jag idag och imorgon iallafall. Imorgon ska jag vara barnvakt på kvällen för dom ska ut. Tror det är bröllopsdag, är inte riktigt säker dock.
Helt sjukt att det redan är juli dock. Vad hände där? Halva året har ju gått. Det kanske bara är jag men det här året har gått rysligt fort. Känns som förra månaden jag stod i Lerum och firade in det nya året. Om mindre än två månader är Nathalie här, känns overkligt när jag kollade på nedräknaren att det är mindre än 100 dagar kvar till Nya Zeeland. Vi har bokat alla flyg nu och det känns som en sten lyft från axlarna. Nu ska vi boka första natten på Bali och sedan bokar vi när vi är där.
Nu blandar jag lite vardagligt snack och reseplaner i inlägg men det gillar vi.
Jag känner mig lite som en hemmafru idag för klockan var inte ens nio när jag startade första tvätten, bytte barnens lakan och nu har jag städat vårt badrum. Bara toaletten, golven och disken kvar. Funderar om jag ska ta det idag eller imorgon. Vi ska iallafall ta oss en tur till parken senare när det blivit lite varmare och soligt för det är blött på marken och kyligt.
Vaknade även upp med öppna ögon idag. Hallelujah. Men har fortfarande lock för öronen och är megaförkyld men det går framåt. Skuttar av glädje.


En bild från när jag stod vi busshållsplatsen häromdagen. Så kommer det en man och stället sig såhär långt bort. Trodde uttrycket var "waiting for the bus like a swede" men dom är lika illa här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback