HEMMA

Herregud va jag är utmattad. Så fruktansvärt trött och ändå sov jag i bilen hem. Kan nog bero på att jag har sovit så sjukt dåligt i tältet. Kallt, blött och obekvämt. Har iallafall haft en otroligt rolig helg. Tänkte berätta lite i dagarna.
Fredag: vi åkte tidigt på morgonen och var där runt 10 typ. Monterade alla tält, skydd, kylar och allting. Vi bodde på en camping vid havet med pool och sånt. Mikes kusin hade med sig hårtork, kaffemaskin och roster. Så ni förstår nivån på det här haha. Iallafall, sedan åt vi lite kakor och onyttigheter innan vi begav oss mot havet. Jag gick längst fram och kollade upp och såg någonting simma i vattnet typ 50 meter från stranden. Får panik och tänker att det är en haj men sen såg jag att det var fyra delfiner. Så mysigt. Vi badade och solade i några timmar innan vi åkte hem och åt lasagne och drack massa och gjorde massa roliga lekar.
Lördag: åt världens godaste frukost (vi pratar ju engelsmän här) med ägg, bacon och massa annat. Sedan åkte vi till en undervattengrej i staden där vi var. Så sjukt fräckt. Man gick ner på olika nivåer och såg massa fiskar, koraller och annat. Många fiskar kom nära fönstret så man kunde ta kort. Efter det hade vi middag på stranden. Yum.
Söndag: igår gjorde alla lite olika saker men jag och sex killar i ålder 15-22 stannade vid campingen och var i poolen, spelade spel, åt godis osv. På kvällen åkte vi till stranden och fiskade krabbor och åt kex och ost vid stranden samt tittade på solnedgången. Sedan satt vi uppe lite för länge och spelade massa spel.
Idag har vi packar ihop allting och åkt hem. Min familj hyr det här huset så det ska komma en sån där inspektör och kolla så allting är gjort så jag och Frances har städat lekrummet. Blä.

Hat även lärt mig något nytt den här helgen: man får inte säga flashlight för det är amerikanskt. Och man får inte säga: jag gillar brittisk dialekt. Anledningen är att det finns så många olika dialekter i Storbritannien så man måste säga den specifika dialekten man gillar och ja, det här var väldigt viktigt och allvarligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback