PRESENTER

Nu är presenterna till mina värdbarn, A och P, köpta och inslagna. Det blev varsin brandbil/eventuellt en annan variant till A, lite oklart. Och så varsitt ritblock och pennor till. Jag frågade 2 och 4-åringarna på förskolan som jag jobbar, vad dom önskade sig i julklapp och då blev det lite olika saker men många röstade för bilar och målarsaker. Nu är det bara mina värdföräldrar M och F kvar. Australien har ju så konstiga tullregler och jag undviker helst att stå i kontrolleringstullen och visa en choklad typ när jag har flugit i 19 timmar. Mer saker som man inte får ta med sig är djur, trä, ätbara saker, frön, nötter, etc etc. Dom tror att man ska plantera på deras "lilla" ö.
Om ni har lite förslag på vad man kan ge till två vuxna människor i 30-årsåldern så får ni gärna säga det. Undviker gärna glasgrejer men annars är allt välkommet.


Kommentarer
Mikaela i Frankrike säger:

Jag gav dem bland annat två böcker, en om svensk mat och en annan om Sverige i allmänhet. De var på franska men de finns även på engelska! Den om Sverige heter "This is Sverige". Här finns massor av "trevliga" böcker: http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?language=Engelska&rank_order=ranking_desc&publisher=Svenska%20institutet

Det är svårt det där med presenterna till föräldrarna, lycka till!

Svar: Åh, det är ju bra! Dom gillar att ha BBQ och sånt så då kanske det skulle passa bra! Tack så mycket för tipset :)
Sara Eriksson

2012-12-16 | 21:27:20
Bloggadress: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback