ATT BLI AU PAIR

Får ibland frågor och funderingar här som ni vet. Många tror att det är jättesvårt att åka som au pair. Det trodde jag med innan jag började läsa på hur man gjorde. När jag skulle bli au pair så hittade jag inga au pair bloggar i Australien typ. Nu har ni sån tur så jag ska förklara hur lätt det är och hur det går till:
1. Gör ett konto på en au pair sida. Jag använde au pair world.
2. Gör din personliga sida och börja matcha med familjer som du tycker verkar intressanta.
3. Skaffa ett Skype konto.
4. Ge ut ditt Skype konto när du pratat med en familj och ni båda är intresserade.
5. Skypa! Ni behöver absolut inte gilla den första familjen. Ni behöver inte ens gilla den tionde familjen. Jag skypade med ett flertal familjer innan jag hittade rätt.
6. Börja planera. När kan jag komma? Ska jag resa efteråt? Hur ser reglerna ut med visum? Vad behöver jag för försäkring? Osv osv.
7. Skaffa visum! För att åka till Australien behöver du ett Working holiday visa. Det håller i ett år men du får vara hos samma arbetsgivare i sex månader.
8. Skaffa försäkring! Jag har en au pair försäkring från Länsförsäkringar som går över till en reseförsäkring när jag börjar resa.
9. Köp en biljett! Många sa till mig innan att jag behövde en returbiljett så det rekommenderar jag. Jag hade dock en öppen biljett så jag kunde byta datum.
10. Börja packa och flyg iväääg!


Kommentarer
Sara säger:

Varifrån köpte du din flygbiljett? Hade tänkt köpa tur och retur, men det går inte att boka hemresa i augusti nästa år, är tydligen för långt fram haha :) annars får jag fixa en flexibel hemresa, så jag kan flytta fram datumet :)

2013-08-28 | 16:14:46
Bloggadress: http://saraasworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback