LITE INTERVALLER

Av gråt och skratt.
Bilderna är tagna med två minuters mellanrum typ. Har verkligen lärt mig hur barn kan ändra humör snabbt och har lärt mig att uppskatta de glada stunderna. Hemma kunde jag tänka "men få tyst på ditt barn" om man var på bussen till exempel. Kan tala om att det inte alltid är det lättaste. Patrick brukar inte skrika när vi är ute men ibland får han ett anfall och då spelar det ingen roll vad man säger, gör, sjunger osv. Tänk på det nästa gång ni skriver om oansvariga och dåliga föräldrar på Facebook. Experten talar och säger att det inte alltid är lätt.
Annars så gör vi inte så mycket. Patrick sitter och käkar och jag stirrar lite på honom. Vi har busat jättemycket idag och han har skrattat så han kiknar. Jag kittlar honom och han skrattar ihjäl sig. Frågar vem som är bäst och han säger mitt namn. Sen efter en stund säger han: Patrick/Johanna/Emma is the best och kollar på mig och ler.
Sen brukar vi leka baby också. Där antingen jag eller han är mamman och den andra är bebisen. Bebisen gråter och säger "mama" och mamman ger mat, rapar, ger dricka, nattar, sjunger visor och så vidare.

Nu ska jag dammsuga och lyssna på musik medans han har sin sömn.


Kommentarer
mamma säger:

Nöp du honom? hihi

2013-08-09 | 18:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback