CAIRNS

Äntligen framme i vår slutdestination. Vi har spenderat över sextiosju timmar i vår buss. Mer än fyra hundra mil har bussen rullat. Från Melbourne till Cairns har vi stannat på tio ställen. Sydney, Newcastle, Byron bay, surfers paradise, Brisbane, Noosa, 1770, Airlie beach, Mission beach och Magnetic Island. 

Vet att jag inte har uppdaterat så bra på senaste. Har så mycket att berätta som vi har gjort sen sist så jag vet inte vart jag ska börja. 

Vi åkte till Airlie beach och spenderade två nätter där. Jättefint ställe med en mysig lagun som vi hängde vid hela tiden. Efter det åkte vi till Whitsundays och bodde på en båt. Jag var sjösjuk ungefär 23 timmar om dygnet. Vilket inte var så roligt. Vi steg av i Whitehaven  och vandrade runt där och kom upp till en utsiktsplats över hela havet. Sedan gick vi till den vitaste stranden jag någonsin sett. Vi hann även med lite snorkling och såg sköldpaddor. Vi matade batfish från båten. Jag var även andra kapten för vår gulliga kapten. Jag fick hålla koll i kikaren efter pirater. 

När vi kom tillbaka till Airlie beach så gick vi ut med våra nya vänner Fabian, Chloe och Erin. Dagen efter hängde vi även i lagunen med dessa. 

Efter jättebra dagar i Airlie beach åkte vi till Townsville och tog färjan till Magnetic Island. Vi bodde på ett boende med massa koalor och andra djur. Jag som har världens fågelfobi höll en stor svart kakadua och matade den även med frön från min mun. Nathalie som är väldigt rädd för ormar höll även hon en orm. Efter detta var vi väldigt stolta över varandra och oss själva. 

Om Magnetic Island var öde så ska vi inte ens prata om vad Mission beach var. Det var ett stort skämt vart vi bodde och med vilka vi bodde. Vi åkte därifrån en dag tidigare för att det var så trist. 

Det var lite kort vad vi har gjort. Självklart har vi träffat massa nya och gamla vänner. Träffade en svensk tjej som jag träffade på Gili första gången. Träffade henne igen i Airlie beach nu. Dessutom träffade vi tre killar från Ludvika för tredje gången på östkusten. Det var lite roligt. 

Nu har vi lite drygt en vecka kvar på östkusten. Vi ska till Port Douglas i två nätter. Dessutom ska vi ut på en heldag på Barriärrevet och snorkla. En annan dag ska vi iväg med Uncle Brians och åka till regnskogen/djungeln och bada i vattenfall. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback