SVAR TILL SARA

Mina tankar innan resan var också att jag skulle längst hem, inte trivas och flera miljoner problem målade jag upp i huvudet. Jag valde mellan Spanien, Italien och Australien. Det blev Australien av många anledningar men en av dom var att det är då långt bort att jag kanske aldrig får uppleva det annars. Jag tänkte att detta var en stor chans att lära mig saker och växa som person. Angående hemlängtan så är jag också fruktansvärt hemmakär men skype/viber är uppfinningar som är väldigt, väldigt bra. Vad jag vet så händer det inte sådär överdrivet mycket hemma. Så här har jag möjligheten att göra massa saker, gratis boende, mat, bil, utflykter med mera. Det bästa med det här jobbet är att det blir vad man gör det till. Vill jag ta barnen till stranden en dag, så gör jag det etc. Vad jag vet så funderar du mellan England och Australien och jag tror ärligt talat att det är lättare att bo i ett varmt land för det finns fler möjligheter och så.
Angående tankarna om familjen och så. Jag tycker nästan man får ge det en månad om man inte trivs med en gång. Det är en stor omställning och det är svårt att lära känna familjen på ett personligt plan på bara någon vecka. Om det mot förmodan är så att du inte trivs så kan man byta, det finns hur många familjer som helst här som letar efter en au pair.
Tycker du ska sluta tveka och oroa dig och leta reda på en bra familj och komma till världens härligaste land. :)

Kommentarer
Josefine!!! säger:

Tack för ditt kort!!
Jag skickade ett med men skrev inte lika långt och fint som du!! Men jag hoppas du har det riktigt bra i australien och krama och pussa på lite kängurur och koalor åt mig med om du får chansen!! Tequila är tveksamt asså ;) massa kalla, snöiga kramar från din BÄSTA granne i hus nummer 1!<3

2013-02-05 | 20:45:01
Sara säger:

Tack så jättemycket för ditt svar! Ska försöka börja leta efter familj, även om det inte är många som registrerat sig ännu :)

2013-02-05 | 22:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback