EN VECKA

Nu har en vecka passerat sen jag landade här. Tycker det blir bättre och bättre för varje dag. Jag förstår mer av dialekten, speciellt mammans, men även hela språket. Det blir ju ganska intensivt när man måste prata engelska hela tiden, vad man än ska säga.

Igår var jag iallafall i city för första gången. Sjukt fint på kvällen tycker jag, massa lampor, höghus, människor, barer och massa annat. Jag träffade sju tyska (alla var tyska förutom jag....) tjejer och vi gick och tog en drink på ett ställe med en terrass över stan. Tog dock inga kort, så det får bli till nästa gång.

Just nu sitter jag i soffan och äter lakrits från Ikea. Japp mamma och Lina, ni läste rätt. Idag åkte vi till Ikea. Jag skulle ju egentligen åka till en träff men det var inte så många som skulle komma tillslut så jag bestämde mig för att åka med till Ikea och shoppingcentret igen. Lite senare ska jag bada lite i poolen, ta en promenad och utforska plus skriva lite till morfar.

Ska även ta kort på mitt rum lite senare så ni kan få se, speciellt till jesso då.


Kommentarer
Lina säger:

Vi visste det!!

2013-01-12 | 14:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback