FÖDELSEDAG

Överraskningen i köket var en chokladkaka med chokladfrosting. Mums. Så himla snällt av min värdfamilj att ge mig presenter och göra tårta och grejer.
Min födelsedag har iallafall bestått av att jag åkte till stranden vid 12 idag med Nicole. Var där i tre timmar, badade lite och solade och så. Sedan åkte jag hem. Körde för övrigt bilen helt själv idag till stranden. När jag kom hem så var familjen i poolen så jag hoppade i och var i en timma ungefär. Skypade med vicky efter det en liten stund. Gjorde ordning mig och körde till tågstationen. När jag kom till stan åt jag en frozen yoghurt med hallon, kokos och malteser. Mötte Nicole och vi gick till Riverside. Jag kan säga att jag aldrig i hela mitt 19-åriga liv har sett så många människor. Det var ärligt talat som att befinna sig i Tokyo, tror jag. Perth har 1.4 miljoner invånare och jag kan lova att alla var där. Det var verkligen helt fullt på gatorna, parkerna och vid hamnen. Fyrverkerierna höll på i en halvtimma ungefär och sedan sjöng dom lite "hurra hurra hurra" och "aussie aussie aussie". Alla hade flaggor, tröjor, kläder och målade i ansiktet och flaggor klistrade på armarna. Det här är verkligen en stor grej. Nicole som är från USA sa att det var större än 4 juli i USA. Då förstår ni kanske hur sjukt det var. När fyrverkerierna var slut så tänkte vi gå och ta någon drink men med alla sjuka köer och allt annat så hoppade vi över det och tåg tåget och bilen tillbaka hem till mig. Åt lite mer tårta, kollade tv och pratade massor.
Senare körde jag hem henne. Har kommit på att jag har bra lokalsinne. Hade aldrig varit hos henne förut och jag hittade därifrån och hem till mig i mörkret. Är imponerad över mig själv.


Kommentarer
farmor säger:

Det låter som du har haft en mycket trevlig födelsedag.
Kram

2013-01-26 | 22:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback