PERTH

Ligger halvt död i min säng för tillfället. Har nyss ätit kyckling och sallad till middag samt druckit lite vin och kollat på någon serie.
Idag tog jag bussen och tåget in till stan för att möta Elin. Jag var dock en timma för tidig (någon som är förvånad?) så jag strosade runt i perth litegrann. Det finns så sjukt många affärer här och väldigt många gator men jag gick inte vilse. Kände mig lite stolt eftersom jag bara hade varit i stan en gång tidigare och det var på kvällen.
Elin kom iallafall vid 12 och då visade hon mig runt lite. Hon visade mig London court som är en gata som ser ut som Harry potter/hogwarts. Coolt! Sedan gick vi vidare till tåget som tog oss till Cottesloe. Sjukt fin strand och vatten. Väldigt, och då menar jag väldigt, höga vågor men det var samtidigt sjukt roligt. Vi snackar typ 2 meter höga vågor så hamnade under vattnet ett flertal gånger och när man kommer upp så kommer det en ny våg osv. Lite ångest men aja.
Vid 2 så åt vi lite lunch och frozen yoghurt. Första gången jag prövade det och det var så sjukt gott. Vaniljsmak med hallon och vit chokladen på. Yum.
Efter lunch så badade vi lite till och sedan åkte vi hem. Mycket rolig dag och väldigt skönt att inte behöva begränsa sig i språket och så.






Kommentarer
Marie säger:

Åh, frozen yogurt vad gott!!! Det åt jag alltid i USA, hallonsmak var min favorit. Mmm...

2013-01-23 | 22:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback