PLAYDATE

Hallå där!
Kom nyss hem från en playdate. Imorse frågade en au-pair mig som bor cirka 3 km härifrån om jag och Andrew ville komma dit. A blev ju väldigt uppspelt men var tvungen att förklara att det var väääääldigt lång cykelväg för honom och att han måste cykla hela vägen tillbaka sen. Trots varningen så ville han. Vi cyklade fel tre gånger men tillslut kom vi fram. Var väldigt trevligt att träffa en tjej som hade samma omständigheter och så som mig. A lekte iallafall väldigt bra med hennes 5 och 4 åringar. Dom hoppade studsmatta, lekte, sprang i vattenspridaren osv.
När vi skulle cykla hem så var det gnäll, gråt och skrik hela vägen hem. Berättade om och om att jag hade varnat honom om att det var långt. Det är en grej som jag har tänkt på med A. Vi kan sitta i en halvtimma och prata om hur man ska bete sig i olika situationer (plocka upp leksaker när man är klar, lyssna på mig när vi går till parken för det är bilar på vägen osv.) men nästa gång samma situation uppstår, så händer samma sak igen. Precis som att allt man sagt bara är borta.

Anyway, nu sitter vi och äter glass och han är sur på mig för jag tyckte att det räckte med tv för idag. Tre timmar imorse är tillräckligt.

Ska snart börja med middagen också. Ikväll ska jag vara barnvakt för föräldrarna ska på bio. Barnen ligger ju ändå bara och sover. Mitt avtal säger tre dagar i veckan a la 10 timmar + en kväll.

Innan middagen så måste jag fixa disken och slänga in min tvätt i tvättmaskinen.


Kommentarer
Jesso säger:

Jag såg på supernanny att barn i den åldern behöver väldigt mycket upprepning, man tror att de förstår bara för att de ändå är så pass stora att de kan prata och lyssna annars. Men när det gäller sådana saker så lär dem sig inte på en gång utan allt måste upprepas hur mycket som helst. Frustrerande, haha.

2013-01-15 | 09:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback