BÄSTA HELGEN

Har inte skrivit på ett tag för jag har varit upptagen och min app har inte fungerat. Tänkte berätta om en av de bästa helgerna här. Bilderna är dock på plattan så får lägga ut dom ikväll.

Fredag:
Gjorde i ordning matsäck och stack till zoo:t med barnen och Emma. Gick runt där och kollade på djuren. Lyckliga barn är alltid kul.
På kvällen gjorde vi i ordning oss och åkte till stan. Träffade Johanna och en "ny" svensk au pair som heter Malin. Hon är inte ny egentligen, har bara inte träffat henne innan. Vi åt thaimat och gick sedan ut.

Lördag:
Gick upp halv nio för jag skulle vara barnvakt i några timmar.
Vid tolv åkte jag, Emma och Johanna till en wildlife park ganska nära här. Klappade koalor, känguru, wombat etc. Höll även en orm, en pyton någonting. (finns bildbevis). Vi matade känguruerna också och det fanns små bebisar som var jättegulliga.
Det fanns en ganska stor vit känguru som tog all mat i min hand och sedan fortsatte gå efter mig. Jag hade ingen mat kvar så jag sträckte bara ut händerna. Då ställde den sig upp ordentligt och var lika lång som mig. Blev lite rädd efter det, aningen obehagligt.
Efter det åkte vi och kollade på solnedgången och spådde i sanden. Jättefin solnedgång och det var ett tag sen vi var där så det var kul.

Söndag:
Igår hade jag lite sovmorgon och sedan tog jag bilen till Louise. Vi åkte vidare till Fremantle. Åt mat vid havet, hade panik över fiskmåsar, gick runt och kollade på sånna saker som man måste se där. Såg fängelset och minnesstaty.
Sedan gick vi på marknaden som är varje helg där. Sjukt mycket folk men ändå mysigt. Efter det gick vi ner till floden (det borde vara en flod eftersom det heter river, men det känns mer som en kanal typ). Vi bestämde oss för att ta bilen till ett ställe där man kan se delfiner. Vi såg inga dock, sån otur. Men vi hittade en grej där man kunde balansera ut under bron för att komma till en plattform. (se bild, är sämst på att förklara). Louise var jätterädd och jag tyckte det var lite obehagligt när brädorna var lite lösa och om man kollade ner för vattnet var mörkt då solen höll på att gå ner. Efter det köpte vi glass och åkte hem till Louise ett tag.

Det blev ett långt inlägg på en lång och rolig helg. Idag är det måndag och vi gör ingenting typ. Ska gå och köpa bröd sen och gå till parken. Annars är det en rätt tråkig dag. Det blåser ute och barnen är rätt trötta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback