MONDAY

Idag är det måndag och jag har insett lite saker. Jag har kommit fram till att jag pratar engelska utan att ens tänka på det längre. Jag tänker på engelska, vaknar upp och pratar bara engelska i stort sätt hela dagarna. Om jag skriver ner något som jag ska komma ihåg så skriver jag på engelska. Kanske av den enkla anledningen att jag hör vad jag måste komma ihåg på engelska men ändå. Tycker detta är väldigt roligt att det går framåt. Inte så att jag var dålig på engelska när jag kom hit. Mina värdföräldrar säger att jag var jääääääättebra när jag kom hit. Vilket kan vara en överdrift men jag var väl ändå hyfsat. Nu känner jag mig utvecklad och självsäker när jag ska prata.
Nog om det, dagen har flytit på rätt bra. Vi har gått till skolan, åkt buss, lekt, städat lekrummet, busat, kramats, läst sagor, sjungit sånger och massa annat. Nu ska jag snart laga middag. Har dock dålig inspiration på mat idag. Orkar inte riktigt tänka. Innan föräldrarna kommer hem ska jag även ställa in disken och ta bort lite kläder från vardagsrummet. Nu sitter barnen och kollar på "cars 2" och Patrick vänder sig om hela tiden och säger "funny" med världens leende. Smälter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback