JAMIE OLIVER

Hej allihopa. Igår var jag och Louise på Jamie olivers restaurang här i Perth. Vi väntade i mer än två timmar. Lämnade dock vårt telefonnummer och gick runt och kollade i affärerna. Men sjukt länge.
När vi väl fick ett bord beställde vi förrätt, huvudrätt och efterrätt. Till förrätt åt vi:
Louise - bläckfiskringar med aioli. Jag kan säga att jag vanligtvis inte gillar det men dessa var magiska. Så sjukt goda.
Jag - jag åt oliver med något konstigt bröd. Dom var helt okej, förväntade mig mer än okej.
Vi delade även på pommes som var gjorda på persilja och vitlök. Himmelska. Bästa pommesen jag haft på länge.

Till huvudrätt åt jag pasta med skaldjur. Det gick nästan inte att äta för att det brann i munnen. 7 kannor vatten senare gjorda mina läppar fortfarande djävulskt ont så gav upp. Det låg stora chilibitar i så det förklarade ju en del. Louise åt pasta med räkor och waaaay to much vitlök. Jisses.

För att avsluta allt så åt vi en hallonbrownie med vaniljglass. Jag tog glass runt hela munnen och servitören frågade om pastan hade "slagit" mig.

Det här var alltså våran upplevelse på Jamie olivers ställe. Kommer nog inte gå dit igen även om jag gillade stället. Förväntade mig mer när det kommer till maten. Men det var kul att prova. Nu kommer lite bilder men det var väldigt mörkt där inne så varnar er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback